To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Honda Śląsk
Klub Honda Śląsk

Silnik - czy to padnięta uszczelka pod głowicą?

MagicMaciek - 2012-11-23, 13:24
Temat postu: czy to padnięta uszczelka pod głowicą?
Witam,

Mam problem z płynem chłodniczym w zbiorniczku wyrównawczym.
No więc jeżdżę i obserwuję stan płynów w moim Civic’u. Przy niewielkich odległościach płynu w zbiorniczku wyrównawczym ubywa mi tylko trochę (lub wcale), ale po dłuższej jeździe ubytek jest znaczny.
Poza tym bierze mi pewne ilości oleju (no, ale to chyba normalka, bo auto jest dosyć leciwe). Wszystko na bieżąco uzupełniam.

Jakiś czas temu miałem nieszczelną chłodnicę i wymieniłem na nówkę. Przewody chłodnicy też obserwuję i nie zauważyłem żadnych wycieków.

Obawiam się, że to może być uszczelka pod głowicą:/ Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Po obserwacjach zauważyłem:
- po ubytku płynu chłodniczego na bocznych ścianach zbiorniczka wyrównawczego (powyżej poziomu płyny) została taka czarna maź w niektórych miejscach.
- na powierzchni płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym unoszą się takie bardzo cieńkie smugi. Nie są to ‘tłuste plamy jak w rosole’, ale wygląda to tak, jakby ktoś coś tam wlał i zamieszał.
(Zaznaczam, że oba te przypadki mogą mieć związek z moją wymianą chłodnicy. Mechanik spuścił mi płyn z chłodnicy do miski (i możliwe, że była ona brudna), a potem wlał go z tej miski powrotem do nowej chłodnicy. Reszta płynu, który dolałem była nowa)

- nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale kiedy chciałem też sprawdzić poziom płynu chłodniczego w chłodnicy, to po zdjęciu korka chłodnicy wybiło mi trochę płynu.
- ale…nie zauważyłem, żeby auto jakoś bardzo mocno mi dymiło z wydechu (a z tego, co wiem, to jest to m.in. objaw padniętej uszczelki).


- Czy macie może pomysł dlaczego mam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?

- Jak sprawdzić, czy uszczelka rzeczywiście jest padnięta? (słyszałem, że można to sprawdzić w ASO za kilkadziesiąt złotych jakimś badaniem)


Dzięki bardzo za odpowiedzi…

Ash-Yoshi - 2012-11-23, 19:15

Z tego co wiem łatwo sprawdzić uszczelkę po tym jak masz przyrząd do mierzenia ciśnienia w tłokach który się wkłada po odkręceniu świec i zakręca samochód. Z tym, że nie w każdym silniku można to zrobić :-) Co do objawów szlamu w płynie to faktycznie jakby uszczelka ale hmm... może jakiś mechanik się wypowie ja jestem hobbystą :-P który tylko zna podstawy podstaw mechaniki :-P ale staram się sam naprawiać Hanie ;-)
sebawo - 2012-11-23, 20:03

Ash-Yoshi a co jeśli pierścienie/uszczelniacze też puszczają? nie jest to miarodajny pomiar...

Ciśnienie w cylindrze jest większe od ciśnienia w układzie chłodzenia, stąd jak pada uszczelka na łączeniu kanału wodnego z cylindrem, to twardnieją węże bo wtłaczana jest do układu mieszanka...Ale wtedy płynu nie ubywa (chyba, że go wywala korkiem pod wpływem dużego ciśnienia).
Polecam pomacać węże przy nagrzanym silniku...

spray - 2012-11-23, 22:54

ja miałem identyczną sytuacje, najpierw myślałem, że to wszystko wina chłodnicy bo zauważyłem w niej dziurki ale po wymianie dalej to samo. okazało się, że to uszczelka pod głowicą, a do tego pompa wody nie do końca sprawnie pracowała aż w końcu padła.
po ściągnięciu głowicy i oddaniu jej do koleśia od planowania okzało się, że do UPG dołączyły 4 czy tam 8 zaworów (skrzywione czy jakoś tak) i wszystkie uszczelniacze wymieniłem i chyba tyle. musiałbym do faktur zaglądać, a nie będę ich po nocy szukać ;p

Strejf - 2012-11-24, 10:19

Zrob tak, zagrzewasz silnik do 90stopni z odkreconym korkiem na chlodnicy, nie boj sie nie powinno strzelac plynem. Jak juz silnik masz zagrzany to dolewasz plyn do chlodnicy i patrzysz czy robia sie pecherze powietrza. Jesli tak to masz walnieta uszczelke. Ja tak mialem..
Ash-Yoshi - 2012-11-25, 11:26

sebawo,

No tylko pierścienie jak pójdą to powinien na czarno dymić lekko ;-) bo by palił olej też tak mi się wydaje bynajmniej. Ale masz racje to nie jest pomiar 100% zresztą jak żaden :-)

Strejf,

A nie wyleje się płyn ? Tam przecież się robi ciśnienie więc jak się nie będzie wylewać to bańki i tak pójdą gdzieś to ciśnienie musi ujśc co nie czy źle myślę ??

Ramzy - 2012-11-25, 13:14

Jest test na sprawdzenie UPG. Mierzy się zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Odkręca się korek chłodnicy i montuje próbkę z płynem, jeżeli zmieni kolor, to znaczy, że jest CO2 i poszła UPG. Podzwoń po warsztatach, robią to nie tylko w ASO i kosztuje chyba kilkanaście złotych.

Nie trzeba odkręcać korka i dolewać płynu. Wystarczy na nagrzanym silniku wężyk, który idzie do zbiorniczka wyrównawczego włożyć do butelki z wodą. Jak polecą bąbelki, to UPG do wymiany. Te bąbelki to właśnie CO2.

pedros88 - 2012-11-25, 19:01

olej się pali na piękny niebieski kolor :P
Ash-Yoshi - 2012-11-25, 21:09

pedros88,

A mi się już te kolory mylą :-P ja daltonista jestem widzę szary bardziej szary czarny lub biały :-P

warsztathonda - 2012-12-15, 15:59

Witam.

Wykonujemy test na obecnosć CO2 w układzie chłodzenia tel 503916200

www.warsztahonda.pl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group